like a star'

skola idag, åh va det är tröttsamt. fast lite roligt med tanke på vilka fina klasskompisar jag har :')!
skrattar så mycket med dom, hihi.

eftersom jag är sån nörd & har lite tråkigt så tänkte jag tipsa om wii-spel.. HAHAHAH vilken nörd jag är :c


1: Mariokart wii.
fördelar: sjukt roligt, passar alla människor. & alla kan bli bra på det om man tränar. fett skojj med ratt också, man kommer in i spelet mer. söta gubbar också hihi.. :D
nackdelar: ganska lätt att klara, finns liksom inte så mycket.. sen är det så taskigt när man kör in i kor och förlorar :c

2. Supermario galaxy.
fördelar: awesome tidsfördriv, tar typ aldriiiig slut. jättefint gjort, alla banor är aaaasfina.
nackdelar: kan vara nästintill omöjligt ibland. när man har kommit så långt som jag har, typ bara 30 stjärnor kvar - av typ 120 - så hittar man inte stjärnorna. alltså spelet går ut på att samla stjärnor som man vinner när man klarar banor. men de sista stjärnorna finns gömda & de är jättesvåra att hitta.

3. Mario & sonic at the olympic games.
fördelar: haha faktiskt riktigt roligt när man är några stycken. massa skojj spel, och man kan dessutom vinna nya grejjer.
nackdelar: inget spel man sätter sig och spelar själv direkt.. det är även ganska jobbigt - haha nu låter jag som värsta tjockisen - i med att man måste röra sig så mycket på nästan alla grejjerna.

4. Wii fit.
fördelar: man får motion på alla möjliga vis och man kan träna balans, styrka osv. de som har behov av det kan även se sitt bmi. jag tycker det är rätt coolt test man gör också. massa grejjer att vinna.
nackdelar: när man vunnit allt så tröttnar man lätt. även detta spelet blir jobbigt, och är kanske inte det första man tänker på när man sätter sig vid teven och vill spela tv-spel. bmi & vikt och sånt är det lite för mycket fokus på, jag kan tänka mig att vissa med dåligt självförtroende och så lätt blir lite för medvetna om sånt..

5. Michael jackson the experience.
fördelar: fett coolt att man kan lära sig hans danser, det är det man gör haha. och så är det karioke också, så jag kan sjunga med. till resten av min familjs stora lycka.. heh (a)
nackdelar: blir lite enformigt och går ganska snabbt. även detta spelet är jobbigt efter ett tag. guuud va lat jag låter haha!

6. Rayman raving rabbids.
fördelar: tiiiiiiiiiiidsfördriv säger jag bara! fullt med meningslösa mini-spel när man har tråkigt.
nackdelar: som jag skrev, meningslösa spel. enbart meningslösa spel. HAHAHAHHA jag menar, skjuta sugproppar på kaniner, hallååå?

Ja, det var väl det. som ni nog fattade så var det min topplista på några av mina spel.
och jag vet, jag är en nörd. men nästa gång ska jag lista smink eller något. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback